Förlåt Deniz Merdol

Men jag tycker faktiskt inte att Mitt P3 alls är bra. Det är den värsta timmen på hela dagen när man sitter här och inte har så mycket för sig. Visst, jag kan ju byta kanal, men jag älskar ju P3 i övrigt. Om jag fick bestämma över Mitt P3 så skulle jag bestämma att det var lite som sommarpratarna med den skillnad att vem som helst kunde vara programledare under en timme. Olika personer skulle varje dag kunna få sitta en timme och prata goja precis som Deniz nu har fått äran att göra varje dag. Frågar mig varje dag när jag lyssnar på Deniz varför inte jag kan få vara radiopraterska. Varför? Vad har Deniz gjort för att förtjäna att få sitta där i radion och prata? Hon har antagligen läst något mediaaktigt i skolan vilket jag inte har. Hon har säkert några häftiga kontakter på radion som hjälpt henne in på banan dessutom. Jag tyckte det var ganska så kul att lyssna på Deniz förut. När Deniz körde sina krönikor var det alltid bra och jag kände igen mig ofta. Det var alldeles lagom med några minuter Deniz, men en hel timme är alldeles för mycket. Ingen skulle väl vilja lyssna på mig heller egentligen, jag har nog inte så mycket mer intressanta saker att berätta om än vad Deniz har. Jag skulle väl berätta om hur satans kär jag är och hur fint allt är i stora staden och att jag längtar efter sommaren. Ja, det skulle nog bli ganska så banalt, men det vore minsann skoj att testa.


Visserligen finns det ju ett Mitt P3 som går på kvällarna där det är lyssnarna som får prata, men jag vill ha bra radio på dagen istället för på kvällen. Vem lyssnar förresten på radio på kvällarna? Nu är jag minsann dum. Det fanns ju en tid i Östersund när jag levde utan tv. Förresten lever jag fortfarande utan tv, men jag lyssnar ändå inte på radio på kvällarna. Inte i samma utsträckning som förut i alla fall, nu finns det ju Internet och en massa skivor jag hellre vill lyssna på. Förlåt radion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback