Kenza is my best friend

Ja, alltså inte på riktigt alltså. Hon är som en rollfigur i en tv-serie. Hon är som Meredith i Grey's. Hon är den jag vill vara och låtsas att jag är under en kort stund då och då. Men inte vet jag hur jag på bästa sätt skulle njuta av att vara Kenza en stund. Det vore kanske bara jobbigt att gå i skolan igen och kanske hålla på att göra slut med min kille som jag varit tillsammans med hyperlänge. Och dessutom ganska så jobbigt att vara sådär satans söt så att man nästan skulle kunna bli uppäten varje dag. Den där Meredith verkar ju dessutom ännu mer labil än vad jag är, men hon är åtminstone läkare och får göra coola saker varje dag på sitt jobb. Jag gör inte så mycket coola saker på mitt jobb. Det coolaste är att jag har ett eget skrivbord och antagligen de coolaste arbetskamraterna på det här bygget. I övrigt är jag ganska så nöjd med att vara jag eftersom att jag tycker att V är en mycket finare kille än Merediths och Kenzas.


V är ju söt som socker och jag skäms när jag ibland blir lite arg på honom. Som igår när jag åkte från V-torp och V klev på tuben vid Zinken så vi kunde ta sällskap hem. Sen när vi kom till T-centralen hade V bråttom och jag var trött och släpade på saker så jag ville inte kuta. Då blev jag lite less för att han inte säger att han har bråttom och vill hem för att se på fotboll. Men sen skäms jag eftersom jag är så fånig. Han får väl springa ifrån mig om han vill. Men egentligen vill han inte det. Han gör bara misstaget att inte berätta varför han springer.  


Det är lika trist på jobbet idag som igår och jag ska avhjälpa det hela genom att åka hem tidigt. Det blir en kort dag eftersom jag kom sent också. Det gick snabbt hos doktorn. Vi tittade på röntgenbilderna på mina fötter och konstaterade att det är lite broskbildning i vänsterfoten som kanske bör tas bort. Därefter sa doktorn hejdå och skulle skicka en remiss till Karolinska. Det är inte billigt att gå till doktorn, men det känns bra ändå. All hjälp jag kan få tar jag tacksamt emot. Jag vill vara en hyfsat normal 26-åring som kan ut och springa på kvällarna, kanske bära högklackat nån gång ibland och åka skridskor med sin pojkvän.


Så jag åker vid två idag. Tar en sväng förbi Kista och införskaffar duct tape så att jag kan tejpa hela badrummet till förbannelse. Förhoppningsvis har ingen snott min tvättid när jag kommer hem så att jag kan utnyttja tiden som är kvar. Sen tänker jag ha en riktigt slapp torsdagseftermiddag och kväll med facebooking, blogging och kanske lite inredning. Ja, det blir ju lite ofrivilligt inredande i badrummet, men kanske kanske kan jag roa mig med att göra lite fint på nåt annat ställe också i lyan. Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Jag ska försöka (;

Postat av: Kenza?

Nu begriper jag INGENTING. Vad är det första stycket handlar om egentligen? Clueless...

2008-02-25 @ 21:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback