Limpan gillar snö.

Men någon högre makt vill inte att Limpan ska bo i snön. När Limpan bodde i Östersund var det ganska så usla vintrar där. Till en början var det ganska så bra vintrar, men när Limpan började intressera sig för att åka längdskidor blev det genast ganska så trista vintrar. Innan Limpan flyttade till stora staden var det en ganska så fin vinter i staden, men sedan Limpan flyttat till staden har det knappt varit någon vinter alls i staden. Den högre makten vill att Limpan ska bo på ett varmt ställe så att hon inte har så ont i fötterna. Tack högre makt för din omtanke, men Limpan gillar faktiskt snö.

Jag är hemma i Heden i Leksand och jag har ätit lasagne och åkt längdskidor. Hade en underbar morgon med V, alla mornar med V är förresten underbara, innan jag åkte till Dalarna på träningsläger och V åkte iväg för att dömma bandy. Han åker skridskor i helgen och jag åker längdskidor.

Mamman är ganska så rolig som vanligt. Igår frågade hon mig hur det gick hos optikern och idag påstod hon att hennes fot satt lite löst när vi åkte skidor. Hm, det är bra att hon får mig att skratta. Vi har det roligt, men jag misstänker att hon tycker att det är lite jobbigt att jag är så himlans kär i V. Men hon tycker nog att det är bra också, hon märker ju att jag är lycklig samtidigt säger hon: "Men, har det inte gått lite fort?" När syster blev sambo med sin pojkvän gick det ännu snabbare. Jag tror att det är bra att det går fort. Det brukar nämligen aldrig gå fort annars.
 
Ikväll kommer jag nog att bli tvungen att se på melodifestivalen med mamman. A vill att jag ska rösta på Brandur, men jag är inte så säker på att jag kommer att göra det så därför vädjar jag till alla andra att göra det istället. Han är säkert söt den där brandur, men jag röstar inte. Och absolut inte på nån smörig ballad. Men nån annan vänlig själ kan väl rösta på Brandur i mitt ställe så att A blir glad. Ja, eller så att Brandur blir glad kanske.

Det var en liten fascinerande tjej på tåget idag. Hon kunde räkna på en massa språk. Fränast var nog att hon kunde räkna på danska. Jag gillar nog danska. Det danska språket alltså. Nu börjar jag bli uttråkad och då tänker jag på mat. Mat, mat, mat, mat, mat! Dumma mat.


Imorgon ska jag åka minst två mil på mina längdskidor, det ska bli härligt. Hoppas det blir fint väder också, men det gör inte så mycket om det inte blir det, för jag ska minsann åka iallafall. Skid, skid!


Kommentarer
Postat av: Ghaeth Karkhy

Bra blogg hurru :)
Fortsätt med det. Kolla gärna in min blogg. Lovar att du kommer tycka att den e lite speciell :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback