Ortopedi

Jag sitter här på mitt fantastiska jobb. Tror att ungefär alla i huset är på något sorts informationsmöte, men jag befinner mig inte där eftersom jag bara är inhyrd.
Jag är frusen. Solen försöker att tränga sig ner genom molnen, men lyckas inte värma mig.
Eftersom jag ska till ortopeden idag har jag varit förutseende och tagit på mig klänning. Ortopeder brukar nämligen vilja se mer av mina fötter än just fötterna. Detta innebär att jag oftast får ta av mig jeansen när jag kommer för att visa upp mig. Nu har jag alltså på mig tights vilket ju är väldigt smidigt att bara kavla upp ovanför knäna. Jag är alltid så förutseende. I morse t.ex så tog jag ner tvätten i badrummet bara så att V kan duscha utan att behöva besväras över att tvätten hänger i vägen.
Igår lärde jag mig att knytta slipsknutar, hel och halv-windsor. Tjusigt så. Snart är jag fullfjädrad hemmafru. Och min mamma gick på husmodersskola, snacka om att jag verkligen inte skulle behöva något sådant. Jag är ju självlärd när det gäller det mesta. Jisses vad sugen jag blev på att sticka nu. Var det igår också när jag var ute på min promenad. Hittade en jättebra väg att ta sig till KI (karolinska institutet) utan att behöva gå genom huvudsta. Jag måste flytta min cykel från Västertorp någon dag så jag kan cykla till jobbet. Det är det där jädrans Järva krog som ställer till det för mig. Hur passerar man på bästa sätt Järva krog med cykel? Jag har klurat ut ett bra sätt att ta mig förbi Järva krog till fots, men det inkluderar ju trappor och jag cyklar helst inte i trappor.
Skulle så gärna vilja ta hit min cykel från Leksand, men nu bor ju jag och V bara på 25 kvadrat utan balkong, så var jag ska förvara cykeln utan att hela tiden vara rädd för att den ska försvinna vet jag inte. Längtar efter en stor lägenhet där cykeln också får plats.
Nu ska jag hämta grönt te och sedan gå igenom min att-göra-lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback