Sego

My computer is a mess. Bara för att jag är inhyrd så får jag såklart den segaste burken de har på bygget. Urtrist.

Har fortfarande inte särdeles mycket att göra. Hoppas att den här nedåtgående spiralen snart vänder uppåt.


Det pågår en diskussion huruvida blommor ska ses som mutor eller ej här på jobbet. Enligt regelverket ska blommor ses som mutor. Men ser man någonsin blommor som en muta? När du köper blommor till din älskling, är det då bara för att få henne i säng? Nej, blommor ges väl i första hand i tacksamhetssyfte. Tack för att du är så snäll och lagar mat åt mig när jag är trött och har jobbat en hel dag. Tack, för att du sjunger så fint. Tack för att du har gett oss en så bra föreläsning. Nej, blommor ges inte som mutor. Inte enligt mig, men enligt reglerna. Trist kan tyckas.


Jag vill ut och dansa med A. Dansa till Le Tigre för det är lagom aggressivt.


Jag är sugen på kokostoppar och förstår inte varför inte man gör det oftare. Det är ju typ lättare än negerbollar. Ja, och så var det den här debatten om negerbollar också. Nåväl, kokos kostar inte mycket och man blandar bara en påse kokos med två ägg och två dl socker. Tydligen ska det vara gott att blanda i lite limeskal också eller citron kanske. Det är väl inte så nyttigt, men ack så gott det är med kokos. Man kan ju klämma ner 50 gram smör i smeten också så blir det nog ännu lite godare.


Snart tror jag bestämt att det är lunch här på jobbet. Undrar hur min makaronilåda smakar. Undrar vad V gillar min makaronilåda.


Jag ska hem till syster efter jobbet. Funderar på om jag ska åka direkt eller om jag ska åka hem en sväng först. Har en massa saker här på jobbet som jag skulle behöva få hem, men det kan jag lika gärna göra imorgon. Får se om jag cyklar från Västertorp eller om jag åker till Zinken och kikar på lite bandy innan jag åker hem med V. Limpan gillar bandy liksom. Ser ut som det hänger snö i luften. Sist vi var på Zinken började det att snöa.


Jag lyssnar på radio idag. Det gjorde jag inte igår. Det är bra med radio. Foo Fighters är bra och Kylie är väldigt bra just nu. Och Robyn är alltid bra.


Träffade A igår, det var mysigt och välbehövligt. Vill inte att A ska flytta härifrån. Nej, det går inte. Allt blir bra så fort solen börjar värma. Jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback