Vänta nu!

Skulle inte jag göra något vettigt när jag kom hem var det tänkt? Men det gick ju inte. Har åtminstone tvättat en tvättmaskin och pratat med en tant med blå mascara nere i tvättstugan. Man skulle haft blå mascara alltså. När jag var liten vet jag att det existerade, men sen gick den ur tiden och nu tror jag visst att den är tillbaka. Man skulle vara en sån där liten sminkmadam, men nu är ju inte jag det eftersom jag har så torr hy. Jag är urusel på att ta hand om mig själv. Tänkte iaf ta ett bad så småningom och smörja in mig ordentligt. Vet inte när jag gjorde det senast. Tänker inte raka benen och så för jag tror att det är smart att vara hårig när jag ska iväg och sporta. Sen när sportandet är klart kan jag raka mig och bli lite tjusig. Ja, det är nog bäst att jag börjar ta hand om mig själv innan jag helt och hållet förfaller.

Var i Kista en sväng och kikade på skitfina tiger kavajer och kostymbyxor. När ska jag få råd att köpa mig riktiga arbetskläder. Det lär dröja. Men, kanske, kanske lite längre fram i vår. Kanske alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback