Kalaspingla!

Väntar på att J som för befäl i vår lilla grupp här på jobbet ska fråga om någon är hungrig och sen ska vi i samlad tropp gå ner i matsalen och käka. Jag ska äta matlåda bestående av ungsstekt falukorv och mos.

Jag är lite pissed för att jag kommit underfund med att mitt kontorsfönster ligger i söderläge vilket gör att solen, när den behagar skina, värmer min högra kind. Borde egentligen känna mig lite lycklig över att solen vill värma mig en smula, men idag är jag för uttråkad för att glädjas. Solen får mig bara att längta ut till ett vinterlandskap.

Längtar hem till V-torp så att jag kan smörja in kropp och själ i salvor som luktar gott och rosa, sen ska jag fixa så att håret blir lockigt för imorgon blir det så småningom kalas. Det är kalas alldeles för sällan. Jag borde satsa på att bli heltidsclown så att jag alltid får klä ut mig. Det vore så lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback