Datorer

Ja, nu sitter jag här igen med två datorer och glor. Idag är det Internet Explorer som vägrar att fungera. Jag har mailat till helpdesken och hoppas att det blir nån ordning på det hela. Det är ju helt omöjligt att jobba när inte Internet Explorer fungerar. Ja, så nu har jag plockat fram V's dator också så att jag har något att roa mig med medan jag väntar på att få support. Klockan tio ska jag befinna mig på Klarabergsgatan och vara iförd obligatorisk vit skjorta samt gul skarf. Imorgon funderar jag på att cykla till Silverdal trots allt och sitta där hur länge som helst så att jag får något gjort i mitt sommarjobb. Måste ju pussla ihop timmarna och det går inte när inte programmen fungerar som de ska. Det kanske är tur att jag tagit på mig lite extrajobb trots allt, men det är inte normalt. Om jag åtminstone blev rik av det, men det blir jag ju inte. Av någon underlig anledning blir jag ju inte det. Jag handlar ju mat för jämnan. Den som blir rik blir ju V som äger den här lyan och som jag betalar hyra till.

Är lite sugen på att gå på fotboll ikväll, men det är ju så trist väder, så jag struntar nog i det. Men alltså, det här vädret. Det har ju gått och blivit höst liksom. Jag har aldrig varit med om att det varit så trist väder. Eller är det bara för att jag har blivit gammal och förstående som jag börjat inse att vädret är kasst. Nä, vädret var minsann bättre förra sommaren. Då badade jag faktiskt en del och låg ute och solade. Det har jag inte gjort någonting sen det blev sommar på riktigt. Nåväl, bara det blir skitfint väder i augusti så att vår sista-minuten vi har tänkt ta blir snorbillig. 

Peppade V i morse att han skulle ut och supa efter fotbollen bara så att jag kan få vara hemma ensam och jobba ifred. Men det vill jag ju givetvis inte, han kommer inte att göra det heller, han har ju ett jobb att sköta imorgon kl. 8.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback