Innesittaren

Fy bubblan! Jag har inte dragit upp gardinerna idag, jag vill inte veta att det är vackert väder ute, jag ska ju jobba idag är det tänkt. Men som vanligt går det åt helvete. Jag har byggt ett litet bo här i soffan, borde packa upp och lite senare idag tvätta. Fy, fy! Vill bara sova faktiskt, det är inte likt mig när solen skiner ute, men jag vet att det är varmt och jävligt. Ska nog ge upp allt för dagen och gå ut i solen istället, läsa ut min bok och sedan gå in och ta itu med tvätten. Har ju hela dagen att göra precis som jag vill med eftersom V inte kommer hem förrän i natt, han ska till Örebro och demonstrera. Det tycker jag är fint. Hans engagemang är vackert. Men jag måste nog plocka lite innan jag med gott samvete kan ta mig ut i solen. När jag sedan tar hand om tvätten är det ju ypperligt att jobba med små naturliga pauser. Ska se på film också, för det är jag värd. Hoppas att det börjar regna snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback