London

Natten till förra fredagen gick vi upp klockan tre för att cykla in till Cityterminalen för att ta flygbussen till Skavsta. Träffade några av V's polare där som var påväg till Paris på fotbollsturnering. Resan gick bra och strax innan elva var vi framme vid Paddington där vi gick för att möta Damian på Mimos för engelsk frukost. Jag var för trött för att orka äta så mycket utan nöjde mig med te och toast med kanel på. Därefter gick vi hem till Damian som bor på sina föräldrars hotell och lämnade våra prylar. Därefter åkte vi till Portobello market och gick och kikade på en skatepark.



Det blev även lite shopping, inte för min del, men V skulle såklart in på Lillywhites och kom ut med en stor kasse. Damian spontanköpte en ny iPod eftersom hans gamla hade gått sönder. Därefter kikade vi i dirverse musikaffärer innan vi åkte tillbaka till Damians hotellrum och sov. Vaknade vid nio igen och drack öl för att sedan bege oss iväg och träffa Damiens bror Daniel. Det är helt galet att tvillingbröder kan vara så lika på utsidan, men vara hyfsat olika på insidan. Det hände flera gånger under helgen att bröderna blev osams över småsaker. Eftersom de är födda i England, men uppväxta i Holland började de alltid att gräla på holländska vilket var ganska lustigt. V och jag fnissade lite åt det lustiga i det hela. Daniel har börjat tjäna storkovan eftersom han har gjort en sida som heter Timetoast, jag har inte kikat så mycket på den, men det verkar som en ganska så häftig sida. När vi hade fått tag på Daniel tog vi oss iväg till Camden för att dra på något häftigt ställe, vilket såklart gav orsak att gräla. Dock var det ganska så tomt på folk i Camden, antagligen eftersom det ju var festival i Glastonbury. Tydligen brukar alla häftiga människor hänga i Camden annars. Vi var visserligen in på ett ställe där det var en massa häftiga människor, men de drog sedan vidare till ett nytt annat ännu häftigare ställe. Drog istället till en bluesbar, som var mysig och trång och full av männsikor som dansade på stolarna. Skitbra att hänga med två snubbar som bor i London, tror inte att jag hade tyckt att det var lika skoj annars. Fick ju guidning på det allra bästa sätt. Dagen efter t.ex. fick vi veta varför ett av hotellen mitt emot var rött till skillnad från de andra hotellen som var vita. Nån snubbe hade tydligen mixtrat med en bomb i det huset och råkat smälla av den, en bomb som i själva verket var avsedd för Salman Rushdie. Damien lagade riktig engelsk frukost till oss innan vi drog på shopping med Daniel. Jag gjorde inte några fynd förutom några söta brevpapper, medan det idag var Daniel som kånkade på den stora påsen.

På kvällen hamnade vi efter en sväng i Camden på en fest med judar som pratade med hebreiska med varandra. Jag har inte umgåtts med så många judar i mitt liv, men jag trodde ju helt klart att de skulle vara lugnare när det kommer till festande. De var roliga och spelade gitarr och sjöng Mrs. Robinson, men bytte ut Jesus mot något annat, minns nu inte vad. På söndagen var på Camden market. Jag ville stanna där hela dagen, men det var inte lönt eftersom jag var där med Damien och V och de var inte intresserad av att kika på hårspännen och leksaker. Jag hoppas att jag får åka till Camden snart igen så att jag får känna mig tillfreds med mig själv. Jag känner mig fortfarande nämligen inte helt nöjd. Köpte hårspännen, en ring och nya glajjor, men med lite mer tid hade jag nog handlat betydligt mycket mer saker. Därefter drog vi in till stan och jag handlade en nya jacka på Nike-affären. Vi var lagom trötta när vi kom tillbaka till hotellet och nu var det såklart EM-final som stod på schemat. Passande nog valde vi en bar full av spanjorer så det var bara att hänga med i deras segerrus, vilket egentligen var en besvikelse. Ingen där var väl egentligen spanjor, de hade väl kanske bara något spanskt påbrå. Ute på gatan stötte vi dock på galna spanjorer som på bästa sätt försökte att skapa ett mindre trafikkaos.

Därefter åkte vi hem för att försöka sova några timmar innan vi skulle bege oss till flygplatsen och fara hem. Händelserik helg minsann. 

 

Kommentarer
Postat av: En som var där

Loved it

2010-08-06 @ 20:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback