Och angående maten

Ni kanske har missat den uppmärksammade studien om lågkolhydratkost som presenterades i veckan, men eftersom jag är en aktiv läsare på kostdoktorn.se kom det som ett glädjande besked och jag är kanske inte helt dum som läser på den sidan. Min förhoppning är att bli en smula piggare om jag lyckas hålla mig till den dära dieten, vilket för mig egentligen inte är en diet. Jag gillar ju inte pasta, ris eller potatis, har länge ansett det vara utfyllnad. Nu kan jag med gott samvete ät asås igen som ju egentligen är det bästa. Problemet är att hålla sig borta från bröd. Just nu längtar jag tillbaka till mitt vanliga jobb pga just det där mörka fina brödet med solrosfrön på som är varje dags höjdpunkt när man landat på jobbet innan man börjar med sitt arbete. Men jag kanske kan unna mig den där mackan om jag håller mig borta från överkokt pasta i matlådan.

Försöker just nu att piggna till en smula så att jag kan gå till Karlberg och träffa Anna för picknick och så småningom en smula dans. Måste vara hemma när kvällen fortfarande är ung eftersom jag vill vara pigg imorgon och ta tillvara på min lediga söndag också. Idag har jag inte lyckats så bra, eller så ska jag vara nöjd med träning, bad, god mat, god bok och sömn. Men dagen är ju sannerligen inte slut ännu på ett tag.

Kommentarer
Postat av: tiger

men, potatis och bröd är ju det bästa.

2008-07-19 @ 21:52:42
Postat av: Morran

Bröd och pasta är det bästa! Senaste favoriten är laxfylld svart pasta (färgad med bläckfiskbläck) med saffranssås och till det olivchiabatta... drool. Men det är sant - man blir inte smal av det! Lova att blogga om resultaten så kanske man kan testa dieten...

2008-07-20 @ 10:18:22
Postat av: Limpan

Bröd och potatis kan jag hålla med om i vissa fall, men pasta, är det verkligen gott, det smakar ju inte så mycket egentligen. Det är ju såsen eller fyllningen som är det goda. Fyll en tomat istället eller ät såsen med broccoli. Nåväl, jag är ingen hälsoguru egentligen, jag tycker bara att det låter intressant.

2008-07-20 @ 12:21:06
Postat av: M

Haha, nu fattar jag varför du ens reagerade på när jag åt pasta med bara mackor till... Min pasta smakar i alla fall utmärkt bra utan sås eller fyllning. Jag minns ju även smaken av pasta med gluten, och jag gillade den big time... hm. Och potatis är faktiskt det bästa.. och bröd. He..

2008-07-21 @ 22:00:39
Postat av: Annapanna

Jag tänker. Smakar bröd så mycket då? Det smakar ju lika mkt som pasta tycker jag.

2008-07-22 @ 10:27:41
Postat av: Limpan

en del bröd har en fantastiskt god sälta föratt inte tala om morotsbröd som är så gott. ja, och potatis är gott i vissa former.

Postat av: Brandon Lee

Det är konstigt hur fixerade folk är på kolhydrater,olika kostråd och dieter, man fokuserar ju helt fel! Grejen med det hela är ju ens ämnesomsättning, lätt att styra. Man äter ofta men lite,ämnesomsättningen blir snabbare och jämnare, man mår bättre, svårare än så är det inte. Folk gör ju dumma grejer, panikbantar,som kroppen uppfattar som ett försök att utplåna den, och förvandlar allt som man äter till fett,för att försvara sig, för att överleva, så enkelt är det. Ha det fint.

2008-07-24 @ 18:20:01
URL: http://deaddogdump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback