Arbetsmoralen

Idag är jag här mest eftersom jag inte vet riktigt hur det är att vara hemma och vara sjuk. Det händer inte särdeles ofta. På min födelsedag var jag hemma, men det kändes lite som skolk. Jag hade kräkts två dagar innan och dagen innan hade jag inte vågat äta något, så eftersom det inte kändes riktigt hundra i kroppen så stannade jag hemma.

Den här veckan har jag ont i halsen, men jag har ingen feber. I natt vaknade jag vid tre och det gjorde ont i hela kroppen varje gång jag försökte att svälja. Tog en värktablett och det kändes som jag aldrig skulle somna, men när jag vaknade av att V började att röra sig bredvid mig i sängen så var jag glad att jag fått sova och det kändes bättre i halsen, men inte i kroppen. Den är trött. Kollade om jag hade någon feber, men den står som vanligt på 36,4. Försökte få V att lysa ner i halsen och ge ett utlåtande, men det var ju inte han så intresserad av. Han vet ju inte hur en normal hals ser ut. Ringde sedan till mamma som inte kunde säga något bra. Klart hon tyckte att jag skulle vara hemma om jag inte känner mig pigg, men det är ju trots allt inte så kul att vara hemma och det här jobbet är ju inte så fysiskt ansträngande att jag nog klarar av att sitta här trots halsont och trött kropp. Tog busse och det var skönt att slippa slita på cykeln. Har cyklat långsamt, långsamt till jobbet de senaste dagarna för att slita så lite som möjligt på kroppen. Tur att det snart är helg. Synd att jag ska på WTAI på lördag. Ja, för dit ska jag oavsett. Går in sent så att jag åtminstone får se Foo Fighters, The Hives och Queens of the Stoneage. Ska träffa F på lördag också. F kommer på lördag från Malmö med sin hund och hälsar på i Sthlm, så jag bara måste träffa honom. Galenpannan! Hoppas att F inte ska hälsa på Räven. Jag är sur på Räven, han är för häftig för sitt eget bästa. Klart Räven egentligen är snäll, det kan bero på att jag är så snygg och Räven har en flickvän som inte vill att vi ska umgås.

Jag måste hursomhelst fokusera på att bli frisk för snart är det ju midsommar också. Om jag ändå kunde få feber och vara dödssjuk så att jag måste bli omhändertagen. Men jag är ju väldigt sällan så sjuk. Ska nog vara glad för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback