Debaser Medis

Jag jobbar idag igen. Vaknade fem och hade lika ont i halsen som natten innan. Tyckte inte att det var någon ide (det går inte att göra apostrofer på det här tangentbordet, ber om ursäkt) att somna om så jag stoppade i mig värktablett och klev in i duschen. Duschar ju aldrig på morgonen. Tog tuben till Kista, åker ju heller aldrig tub heller på morgonen, var här kl. 7, då hade det tagit mig en timme att ta mig hit. Hade jag cyklat hade jag varit här halv sju.

 Sitter och lyssnar på radio och försöker att komma igång. Försöker att knåpa ihop en notis som ska publiceras på första sidan på intranätet. Gillar det inte. Har aldrig gillat att skriva saker som andra ska läsa. Brev, dagböcker och blogg går bra, för då vet jag ju vad jag håller på med, tror jag, men att skriva uppsatser, pm och nyhetsbrev hör inte till mina favoriter. Det är ju samma sak som att ställa sig och prata inför en massa folk och bli idiotförklarad eftersom man inte är tillräckligt påläst. Nu borde jag visserligen kunna något i det här ämnet, men jag får ändå förstoppning när jag vet att det ska upp på första sidan.

Igår hämtade jag ut min WTAI-biljett och idag är det tänkt att jag ska ta mig till Debaser Medis för att byta in den mot ett armband. Känner lite press, men jag tror att det är viktigare att jag åker hem och vilar. Ska ju träffa F imorgon och få se Foo Fighters. (Vilket jävla tjat, va!?) Ska försöka att fixa present till lilla L i helgen också. Var in på en butik igår som ligger nära hemma i Västra skogen. De har en massa fina saker där, jag vill ha en bebis själv som jag kan klä upp i såna fina saker. Men det känns lite dumt att köpa kläder till en ettåring. Kommer inte hon att växa ur dem på ett kick och då har det ju varit meningslöst. Vad köper man annars till en ettåring. Leksaker har hon väl säkerligen tillräckligt också. Jag hittar säkert på något. Vad är det för storlek på en ettåring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback