Stressmongo

Mailade precis till V och insåg att det är något fel på min hjärna. Jag har tänkt träna ikväll och blir skitstressad av det. Jag måste planera hela kvällen in i minsta detalj för att jag ska känna att jag har kontroll på hela situationen och kan unna mig att åka och träna. För såhär ser det ut i min hjärna när jag ska åka iväg och träna en helt vanlig tisdagskväll.
  • Ta fram bacon för tining
  • vika tvätt
  • plocka i lyan så att allt ser bra ut
  • byta om
  • laga mat
  • äta
  • raka v's hår
  • be till Gud att V dammsuger, annars får jag göra det.
  • diska
  • läsa en stund om det finns tid för det.
  • cykla iväg och träna
  • duscha när jag kommit hem.
  • Läsa
  • Sova

  • Innan den här listan finns även ytterligare en lista.
    * Cykla från jobbet kl.16.45
    * Köpa leggings i Solna centrum
    * Köpa remsa till torsdagen
    * Köpa klänning jag vill ha till midsommar på
    Gucce
    * Cykla hem

    Jag har för övrigt redan planerat vilken buss jag ska åka med på torsdag för att hinna med tåget till Dalarna och har så smått börjat göra en lista inför imorgon då jag också ska träna samt hinna packa och säkerligen även laga mat. Är även smått bekymrad över att ta med mig kastspöna till jobbet, men har i stort sett redan planerat att tejpa ihop dem med eltejp.

    Jag avskyr mig själv. Jag vill vara helt avslappnad och ta dagen som den kommer. Igår försökte jag att ligga avslappnad på sängen och låta V laga maten utan att lägga mig i. Men då blev det också fel eftersom V tydligen vill ha min hjälp. Jag hade ju plockat fram recept och allt, men han ville ändå ha min hjälp. Han har blivit bortskämd alltså. Fy!

    Men jag är glad ändå! Jag är stressad, men jävligt glad ändå.

    Jag blir förhoppningsvis pigg av att träna och är så illa tvungen att duscha. Minns inte när jag duschade senast, jag gör det alldeles för sällan. Jag brukar mest bara tvätta håret. Jo, i lördags duschade jag faktiskt, men det var väl ett trauma som vanligt och det är därför jag har förträngt det. Varför kan inte vår dusch fungera helt felfritt? Först var slangen pajj, sen var kopplingen till slangen pajj, den har inte blivit riktigt lagad någonsin sen dess och läcker och nu är slangen trasig igen. Jag vill flytta, men inte bort från V.


    Kommentarer
    Postat av: sjuksyrran

    Hej! Oj, det finns många att välja på. Jag har en powershot S-5 Canon. Ingen systemkamera dock men en mycket bra kamera på nära avstånd och ok på långa. Hoppas du hittar dig en kamera. Canons billigaste digitala systemkameror har fått bra betyg i många tester så de är nog ett ganska säkert kort.



    Ha det gott!


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback