Deg i magen

Jag var duktig och bakade bröd igår, ja jag är ju alltid duktig. :) Brödet blev jättegott, men inte helt klart. Lite degigt i mitten, så nu sitter jag här och känner hur degigt det känns i magen. Men det är nog värt det. Bröd är gott och det här var dessutom bröd med en massa godsaker i som ska vara nyttiga så att jag förhoppningsvis håller mig mätt lite längre.

Igår var det äntligen dags för mig att flytta ner till datanördarna. Fick min nya laptop också som går så fort att jag igår när jag skulle stänga av den kom alldeles för tidigt till busshållsplatsen. Den gamla datorn tog så lång tid på sig att jag hann gå en sväng på toaletten under tiden den stängde av sig och då brukade den oftast inte vara klar så jag ändå får stå och vänta trots att jag tar på mig jackan jättesakta. Ja, men nu sitter jag alltså här i mitt egna rum med utsikt mot järnvägen och med en mintgrön vägg. Hade varit lite uppmuntrande med sol ute. 

Helgen var fantastisk. V och jag var till Uppsala för att titta på när hans lillebror tog SM-guld i bandy. Ojoj, vilket glädjerus! Lever fortfarande på den upplevelsen. Lillebrors glädje efter första målet går inte av för hackor och jag stod där med tårar i ögonen av ren och skär lycka. Älskade lillebror. Ja, nu har jag ju inte någon lillebror, men eftersom jag umgås med V som har två små bröder så kan jag låtsas att de är mina också. Snart åker vi till Italien allihop, det ska bli otroligt skoj. 

V och jag har det så otroligt bra och jag vet att det inte är så kul att läsa när jag tjatar om det, men det är ju så otroligt superbra att jag verkligen hoppas att alla får uppleva det här någon gång i sitt liv. Nu har vi inte bott tillsammans så länge, men iallafall varit tillsammans mer än ett halvår och då borde jag ju ha tröttnat litegrann på honom. Men icke! Glädjen är alltid lika stor varje gång vi ses.

Måste nog försöka att jobba lite nu, det är ju därför jag är här.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback