Fel, fel, fel!

Jaha, lycklig i hågen gick jag för att hämta ut mitt paket från junkyard. Överlycklig klämde jag på det och konstaterade att det mycket riktigt innehöll fyra varor. Funderade på att diska innan jag öppnade paketet för att ha något att se fram mot efter disken, men jag kunde inte hålla mig. Glädjen försvann i ett nafs när jag öppnade paketet och fann fel varor. Det är som i den där sagan. "Det bidde ingen kavaj. Vad bidde de då? Jo, de bidde en klänning." Jag vill inte ha en klänning! Jag vill ha en kavaj! Jag har alltid velat ha en kavaj sedan jag lämnade min gamla kavaj till kupan i Östersund eftersom jag tyckte att den var trist och gammal. Ska jag alltså inte få ha nån kavaj? Nähä! Nähä!

Nåväl, jag ska äta toast som tröst och diska och glädja mig åt att jag faktiskt åtminstone fick ett fickur och en plånbok som jag i värsta fall kan ge bort till någon jag tycker om. Men de andra prylarna ska jag återsända och hoppas att jag får tillbaka en kavaj åtminstone. Please! Snälla junkyard ge mig en kavaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback