Grooming

Åkte in till stan, för det var inget trevligt väder att gå in till stan. Små snöflingor blandades med regnet.

Satte mig på Max och käkade frukost och läste Svenska Dagbladet och fastnade i en artikel om grooming. Få saker får mig att må så illa som detta. Mår så illa eftersom hela världen är så jävla fel och det är så sorgligt att unga flickor är så svaga och låter sig utnyttjas på detta sätt, men det är ju inte så jävla konstigt när allt handlar om skönhet och pengar. Tvi! Har i färskt minne en bild på ett par bröst som dök upp i Ps mail en gång. Jag vet inget om dessa. Men varför i helvete mailar man en bild på sina bröst till en främmande man. Jag vet inte hur gammal ägarinnan var till dessa bröst, men säkerligen även det en svag själ. Någon som behövde uppmuntran för att må lite bättre. Varför? Varför är allt så fel? Varför kan inte människor må bra som de är utan måste låta sig utnyttjas av andra för att känna sig bättre.

Läste nyss på SvDs hemsida och såg då i någon kommentar att detta är ett steg i debatten kring TP (thepiratebay)B. Må så vara då, men själv anser jag att det här är något helt annat. Det kommer ju alltid finnas människor som utnyttjar andra människor. Detta handlar dels om att vi måste uppfostra våra barn att de duger som de är. Vi måste uppfostra våra barn så att de förstår att det inte bara är pengar och utseende som regerar. Det är naturen som regerar tillsammans med kärleken och kärlek har ingenting med sex att göra. Dels handlar det om att på något sätt att komma åt de som skor sig på dessa unga tjejer. Ja, jag är ju ingen talare. Läs mer
här.

Spenderade lite pengar på stan (så motsägelsefullt), men nu blir det inget mer sånt den här månaden. Tjackade den där lipglossen på Urban Outfitters som ser ut som små bakelser samt brallorna på oneoff från Volcom. Älskar One Off, älskar volcom. Tror att jag är kittad nu ett tag framöver.

Imorgon får jag eget kontor samt en sprillans ny laptop på jobbet. Så jävla stört att jag som har nada datautbildning nu jobbar heltid med att lära andra om datorprogram. Haha!

Kommentarer
Postat av: jenna

hoppas helgen varit bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback