Bad day..

Känns på något sätt som julafton. Vaknade kvart i sex och var pigg som en mört. Men visst har jag sett fram emot den här dagen. Har längtat efter den sen sist jag var på fotboll. Jag håller på att bli totalt hjärntvättad. Men jag längtar efter alla dagar som innebär att jag inte behöver cykla hem, laga mat, plocka i lägenhet, se på sport på tv och sedan bli trött och krypa ner i sängen. Ja, de flesta dagar ser nämligen ut på detta sätt. Tanken är att jag ska åka och träna istället för att se på tv, men det blir aldrig så. Tanken är mycket god, men jag cyklar ju fram och tillbaka till jobbet och då har jag ju fått min träning på sätt och vis.

Idag är en sån dag då jag bara kommer att sitta här och vänta på att få cykla hem. Kommer försöka att göra vettiga saker och kommer att göra vettiga saker, men det kommer att gå långsamt. Det kommer att gå långsamt eftersom mina tankar är på annat håll. Idag är en sån dag då jag borde skriva dagbok hela dagen och på så sätt komma fram till vad jag vill med mitt liv. Tankarna stannar inte om jag inte skriver ner dem.

Jag var hos min arbetsgivare igår på middag och informationsträff, det var givande. Gav mig ett och annat att tänka på. Så jag fortsätter att tänka idag, kanske dumt, borde kanske vänta tills det blir helg, men det är svårt att bara stänga av alla tankar. Borde man kunna ta ledigt en dag eftersom man är för fundersam? Antagligen inte, jag frisknar nog till snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback