Apropå S

Så kallas Morrans mamma för S. Hon heter i själva verket Sig-Britt (och jag tänker inte skriva vad jag hör i min skalle varje gång jag tänker på det namnet). Morran, heter hon verkligen det eller har jag fått allt om bakfoten, hon kanske heter Siv-Britt? Men hon kallas hursomhelst för S och sitter i kommunfullmäktige i en liten kommun i Jämtland och hon är sosse.
Morran, har det hänt nån gång att de har intervjuat S på teve och så har det stått (s) efter hennes namn?

Det var apropå S.

Och apropå sossar så är inte Johans pappa sosse, han är ingenting, eller så är han helt enkelt bara motsatsen till allt som sossar är. Det är ungefär som min vän Mias pappa som är ateist bara för att Mias mamma är kristen.

Nu har jag fått det sagt, och som vanligt har jag kanske fått allt om bakfoten.

Kommentarer
Postat av: Blajkel

När jag läser Siv-Britt så tänker jag på det tyskarna brukade skrika när dom gjorde sin (enligt mig) lite överdrivna hälsning.

Postat av: endumen

Kunde tydligen inte skriva det bättre själv.

2008-10-14 @ 17:03:02
URL: http://endumen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback