Ett bord och en stol

Läste i T's blogg om hennes farmor och ser på bilden på hennes farmor som sitter vid sitt köksbord. Jag längtar efter att få bli farmor och inte behöva bry mig så mycket om allt krångligt här i världen. Bara sitta på min kökstol vid mitt köksbord och spana ut genom mitt lilla fönster mot världen. Så minns jag min farfar. Han satt i köket och la patience och spanade ut över byn och stoppade sin pipa. Bjöd alltid på godis så mina kompisar ville alltid cykla dit enbart för godisets skull.

En gång sa Kathy till mig att jag kommer att bli en utmärkt mormor. Det var en ganska fin komplimang tycker jag. Inget ont som inte kommer med något gott.

Min största rädsla här i livet är att min far inte ska få träffa sina barnbarn, vill ju att han ska hinna lära mina barn en smula av allt som han kan. Denna rädsla kommer kanske leda till att jag gör något förhastat.

Kommentarer
Postat av: Josse

Dessa rädslor inför livet. Alla saker man vill hinna med. Vi kommer klara det. Vi måste klara det! Vi ska få uppleva allt!

Postat av: T

Fint skrivet!

Men jag är inte så säker att alla gamla

och framför allt ensamma mor och farmödrar

har det skoj.

Min farmor var en äventyrare. Tillbringade all sin lediga tid i skog och natur.

Färdades på cykel, skidor, spark eller båt.

Hon var en levnadslysten (heter det så) människa.

Nu bär ej benen henne, hon är ensam, orkar knappt gå ut. Osv.

Men hon är ändå den bästa Farmorn.....

Love!

/T

2008-10-21 @ 17:53:15
URL: http://skonmiljo.blogspot.com
Postat av: T

btw

är din pappa sjuk?

2008-10-21 @ 17:53:49
URL: http://skonmiljo.blogspot.com
Postat av: endumen

Nej, jag tror inte heller att de har så skoj, men jag avundas dem en smula. De behöver inte känna så mycket stress och press, de kan tänka tillbaka på det de gjort och känna sig tillfreds. Förhoppningsvis. Nej, min pappa är inte sjuk, men jag är rädd ändå.

2008-10-22 @ 07:25:37
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: T

bio med en främmande man?

vad är detta?

Ska jag bli orolig?

/T

2008-10-22 @ 22:04:28
URL: http://skonmiljo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback