Fridykning

I natt drömde jag att V och jag åkte på en fridykningsweekend. Vi bodde i nån gammal fiskeby. Måste ha varit i Australien att dömma av lokalbefolkningen som pratade engelska och inte såg så främmande ut. Vi klev upp på morgonen och skulle iväg och jag skulle hjälpa V att sätta på sig sina dykarskor. V var dock så laddad eftersom det mest var taggade grabbar som bodde med oss att han stack iväg utan mig när han bara hunnit sätta på sig den ena av skorna. Jag hoppade i vattnet strax efteråt, men V var försvunnen. Jag simmade runt under vattnet som var klart och fullt av vackra fiskar, men jag kunde inte njuta, jag letade ju bara efter V. Jag var inte det minsta rädd, bara för sjöborrarna som fanns överallt. Jag gav upp mitt sökande och hamnade på en bar med en man som spottade levande fiskar ur munnen. Såg en massa vackra flickor som gick förbi och jag kände mig som den fula ankungen som var ensam och fick sitta med en ful gubbe på en bar. När V kom tillbaka var jag förbannad för att han dragit iväg utan mig. Han erbjöd sig att vi skulle dyka tillsammans en stund, men då var jag rädd igen, jag såg hajskuggor nedanför mig i vattnet. V förstod inte alls varför jag var förbannad och V berättade att han hade blivit kär i en annan tjej. Då sa jag att jag var kär i Andreas på mitt jobb bara för att vara elak, det verkade inte störa V det minsta. Vi skulle göra slut, men vi hade ju köpt en ny lägenhet så vi skulle ändå bo tillsammans. Därefter gav jag mig ändå iväg på en simtur och blev ihjältuggad av en haj, det kändes som en lättnad.

Kände mig förkrossad när jag vaknade över att V var kär i någon annan och samtidigt förbannad över att han lämnat mig ensam när han vet hur rädd jag är för djupt vatten. Hoppas så smått att jag på riktigt blir ihjältuggad av en haj, för då har ju ändå min hajrädsla varit befogad.

Kommentarer
Postat av: Josse

Den där jävlen har jag drömt många gånger. Att killen i fråga hänger eller har hittat en annan tjej och jag står där helt bortglömd eller ja utanför ljuset. Jag är förkrossad men han skiter blanka fan i det. Frustrationen, klumpen i magen.

Postat av: The One and Donny

Drömtydning är a och o. Hur skulle du tolka den här drömmen?

2008-10-12 @ 11:56:09
URL: http://le-faux-pas.blogspot.com/
Postat av: endumen

Jag tycker inte att den här drömmen behöver tolkas så mycket, den speglar ju till stor del verkligheten. Utanförskapet och rädslorna.

2008-10-12 @ 14:14:16
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: Josse

När jag blir dumpad kommer de där drömmarna. Alltid. Jag hatar dem.

2008-10-12 @ 14:31:02
URL: http://jossex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback