Fryskallt

Jag har trillat ur den här världen och in i nästa, tur att V börjar ta sitt bloggande på allvar, med seriösa bilder. Det är inte jag som har tvingat honom, han gör det av egen fri vilja. Men det känns lite som att jag slutar och han börjar.

Trött måndag som vanligt alltså, sitter på mitt mintgröna kontor och fryser och tittar upp på termostaten i taket som visar 22,6 grader. Tror att det är frukostdags strax. Mitt hår är fett trots att jag sprayade det med torrschampo i morse. V tycker att jag ser ut att komma från öststaterna i min gulblonda frilla, jag förberder honom på att jag kommer att se ut som en rysk hora när mitt hår kommer att få en fantastisk råttfärgad utväxt.

Igår fick vi nycklarna till lägenheten och orden "ni får flytta in när ni vill". Kändes mest frustrerande eftersom jag vill flytta in nu, men kan inte ta sängen på cykeln, jag har inte ens en pakethållare på cykeln. Jag får stå ut ett tag till på Infanterigatan, men nu har jag möjligheten att inviga lägenheten redan nästa helg om jag vill när V åker till Bollnäs. Jag kan campa i vårat nya vardagsrum om jag känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback