Meningslösheten.

Idag har det verkligen varit en meningslös dag. Och nu tänkte jag skriva ett meningslöst inlägg för att knyta ihop säcken.

Sitter just nu kvar på jobbet och väntar på att tiden liksom ska gå. Gjorde en mindre god gärning alldeles nyss trots allt, tur att jag inte hade gått hem iallafall. Snubben som har hand om alla företagets mobiltelefoner sitter på andra sidan korridoren, han hade gått hem och det kom förbi en dam som ville ha ett nytt headset. Jag gav bort mitt för jag använder inte det och skulle jag börja använda det kan jag alltid be om ett nytt. Nu kan jag cykla hem och känna mig tillfreds. Ah!

Men vad ska man göra med resten av kvällen. Laga mat som vanligt, diska som vanligt, spela worms som vanligt och somna som vanligt. Jag vill dricka sprit och dansa. Alldeles för få nöjen i mitt liv. Kanske åtminstone kan se på Greysan och Heroes ikväll om jag har tur. Och packa lite och kanske gå upp supertidigt imorgon och läsa med pannlampa i badkaret. Jag vet inte jag. Hoppas verkligen att den där boken Andreas lånat mig är så bra som han säger. Skulle vara kul att leka med Andreas en dag som imorgon t.ex., men det är ju bara önsketänkande, det är ju en annan sak att umgås med varandra privat än här på jobbet förstås.

Imorgon blir det förstås en sväng på IKEA, men jag tycker inte att det är lika kul som jag tyckte förr i tiden. Förr i tiden var det himmelriket, men då lyckades jag på något finurligt sätt utestänga alla andra människor som var där.

Har jag berättat att jag kallades för flum när jag gick på högstadiet. Jag har för mig att det gjorde ganska ont. Fick även höra att jag såg ut som Nala i Lejonkungen eftersom mina läppar inte var synkade. Jag kallades även Heda på högstadiet. Såg mig inte riktigt som mobbad, men jag var verkligen inte som nån av de andra tjejerna som alla spelade innebandy och hängde i nån läskig frikyrka på helgerna. Tar resten en annan gång.

Oj, jävlar! Nu kom jag på att det är någon som fyller år imorgon. Inte glömma, inte glömma!

Kommentarer
Postat av: Blajkel

så mycket teeeeetxt. orkar inte

Postat av: Blajkel

Frikyrkor är creepy.



Orkade läsa alla orden nu

2008-10-17 @ 19:14:27
URL: http://blajkel.blogspot.com/
Postat av: endumen

Blajkel, tack för ditt stöd.

2008-10-17 @ 19:33:15
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag sitter ensam och tragisk själv hemma i soffan. Blä.

2008-10-17 @ 22:12:20
URL: http://jossex.blogspot.com
Postat av: M

Inte glömma..;-) (Nu är det ju min födelsedag, faktiskt. Pratade nyss med min p-vän, och han hade naturligtvis inget sådant i åtanke. Stackars mig! Redan fått grattis från Emsan Westholm dock, så den här gången blev du inte först!?!;D) Kraam!

2008-10-18 @ 00:51:25
Postat av: Spiderchick

jag glömmer jämr födelsedagar...

2008-10-18 @ 11:44:27
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback