Sovmorgon!

Vaknade klockan 6.50 i morse. Jävlar vilken sovmorgon! Sov antagligen för länge eftersom jag fortfarande är trött. Och så åt jag bröd till frukost, det gör mig också trött.

Har fått mina fönster putsade och Andreas har varit här och installerat nåt häftigt program till min Outlook som heter Xobni. Hopplöst namn att uttala för övrigt. Andreas kallade mig knasig och S och jag har lekt att vi är fisförnäma och gått med näsorna i vädret. Jag gillar verkligen mitt jobb. Tycker dock att det är lite trist att S ska vara pappaledig snart. Men det blir ju förändring. Jag gillar förändring. Oftast. Jag gillar såklart inte att folk går och dör, men det är sånt som händer det med och även det kan faktiskt leda till positiv förändring, tro det eller ej.

Far är på älgjakt idag. Han skickade skumma sms igår och skrev:"Imorgon händer det." Jag fattade ingenting, men i morse kom jag på vad som händer idag. Far går i skogen med Emmy och söker efter älg. Jag är avis. Nästa år måste jag försöka att vara med igen. Det är ju så otroligt skönt att vara ute i skogen en hel vecka. Vore dock ännu roligare om det var någon mer brud med. Om jag tycker att de är grabbiga här på mitt jobb så är det ju ingenting mot vad de är på älgjakten. Där kan de vara riktigt snuskiga, och det är bara att skratta och försöka att vara en i gänget även fast de nedvärderar det kvinnliga könet så att jag blir tårögd. Far är dock medveten om detta och efter varje middag förra året knallade vi hem direkt efter vi ätit upp för att slippa kvällsupar och onda ord. Sorgligt är att det är de yngre generationerna som är värst, men det bästa med det är kanske att det är lättare att ändra på dem. När jag fått lite mer kött på benen i  det där gänget så kanske jag törs säga ifrån så att de lär sig ett och annat. Men då lär man vara med varje år också. Ska jobba på det. Nu skyller jag på flyttande och brist på semesterdagar.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag kan följa med!

Postat av: endumen

Härligt! Det ska jag komma ihåg!

2008-10-13 @ 12:37:04
URL: http://endumen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback