Är du nervös?

När vi läste retorik på dåvarande högskolan fick vi lära oss att man inte skulle fråga om man är nervös. Det är något jag försöker att komma ihåg. När jag själv är nervös är det jävligt lätt. Som nu t.ex, det är inte så farligt egentligen, men snälla, fråga inte för då blir det mycket värre. Då börjar jag ju att känna efter och då känner jag ju att visst fasen är jag nervös och då blir jag ännu mer nervös.

Det är samma sak som att fråga om jag mår dåligt. Jamen, visst fasen kan jag må dåligt om du vill att jag ska må dåligt. Det är klart man ska fråga hur folk mår och se till så att de mår bra. Men om man ser att nån mår dåligt kanske man inte ska fråga om man verkligen inte bryr sig. Eller? Nu kom jag ju in på helt andra grejer. Men jag tänkte på det när jag fick sms från Leni igår, vet inte om jag gjorde henne upprörd. Det var inte min mening, men jag vet ju hur hon mår egentligen så jag kom med en korkad fråga egentligen, men jag ville ju veta. Ni får fråga mig hur mycket ni vill om hur jag mår, idag är det nämligen mycket bättre än igår trots att jag fortfarande sitter kvar på jobbet och ugglar en fredag såhär, men det är sånt jag kan göra, för jag vill göra det.

Ha nu en riktigt fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback