Blogg-kreativiteten

Förundras över att jag är så ruskigt kass på att blogga på helgerna. Det är ju då det egentligen borde finnas tid och inspiration, men icke. På helgerna är jag trött. Jag har ångets mest hela tiden eftersom jag är ledig och när man är ledig borde man ta tillvara på tiden, men att ha all denna tid gör bara att inte kan komma på vad jag vill göra. Så istället för att göra allt jag vill göra så gör jag ingenting. Blir skittrött av att tänka på vad jag borde vilja göra.

Igår cyklade vi runt i Årsta och kikade på lägenheter. Två var superfina, en var lite mindre fin. När vi kom hem var jag arg och sur eftersom V inte ville käka på Palmyra. Jag var så hungrig att jag vill slåss, men V fattade ingenting. Jag käkade nötter och riskakor och sen blev jag på bättre humör igen. Men sen var vi trötta, trodde inte att det skulle ta så mycket på krafterna att cykla till Årsta och hänga där ett par tre timmar. Men fy! Känns som att tröttheten sitter kvar även idag. Och idag ska jag orka cykla till Årsta igen efter jobbet och kika på fler lägenheter. V har kärat ner sig i Årsta sen han upptäckte att det finns en gångbro mellan Årsta och Söder. I våras frågade jag V vad han tyckte om Årsta och då svarade han att det var ett trött ställe. Jahapp! Nu låter det helt annorlunda och jag känner mig lite förvirrad. Jag som hade fokuserat lite mer på Hammarhöjden eftersom jag trodde att fokus låg på Söderstadion, men, men.. Jag ska inte klaga. Årsta är finemang! Nära till fryshus, söderstadion, Hornstull, Hägersten, för att inte tala om V's älskade Pogo. Dåligt är väl att det blir längre till jobbet, men det är ju snornära till pendeln så det får väl gå. På pendeln kan man läsa böcker, det kan man inte när man cyklar. Jäj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback