Bojkotten av bortamatcher

Just nu så tycker jag att det är lite synd att V och hans kompisar bojkottar alla bortamatcher den här säsongen. Visserligen är snart säsongen slut så därför är det märkligt att det inte har slagit mig tidigare hur skönt det kan vara att få vara ensam hemma ibland. Ikväll ska jag nämligen vara ensam och det är något jag har längtat efter. Idag slipper jag nämligen lyssna på sportradio, se på fotboll och somna till sporten klockan tio. Jag kan istället lyssna på radio hela kvällen och se på trädgårdsprogram eller kanske någon urbota fånig kriminalserie typ CSI. Jag kan putsa badkaret tills det glänser i fred och svära över att ingen (läs V) torkar av skåpluckorna när nån (läs V) har spillt sylt eller andra godsaker på dem. Och bäst av allt är att jag kan leva på mackor hela kvällen, dock måste jag klura ut något att fylla matlådan med till imorgon.

Hursomhelst, jag börjar där jag startade. Eftersom säsongen snart är slut är bojkotten slut och snart kommer en ny säsong då vi hoppas att grabbarna inte behöver bojkotta bortamatcherna längre. Dock tror jag att säsonges bojkott har varit förgäves. Detta är vad jag längtar efter, det är då vi ska ha fritidsgård hemma hos mig och lyssna på Aqua, då när grabbarna åker på bortamatch. Men de får för fasen ta och skärpa sig och lägga av med vissa idiotfasoner, de är bra korkade som inte förstår att man kan vara laglös bara för att man är på fotboll. Snorungar! Oj, hur rörigt blev inte det här?! Ja, och så försöker jag att övertala V att om vi ska ha ungar blir det minsann inte några bortamatcher för honom, då får han snällt stanna hemma. Men just nu, nu längtar jag efter en normal säsong med bortamatcher i mängder så att jag kan äta knäckemackor efter jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback