Den lilla lördagen

Vad kommer det ifrån egentligen funderade jag på när jag cyklade till jobbet. Måste nog ta reda på det.

Såhär var det alltså; Lillördag kommer från piglördag som var de pigan vanligast var ledig eftersom hon inte fick vara ledig på lördagen. Vanligast var piglördag på onsdagen, men det kunde även inträffa på tisdagen eller torsdagen.

Där ser man. Jag trodde att det var nåt militär hittepå. När jag hängde i Östersund var alltid militärerna som var duktigast på att supa på onsdagarna och de firar ju även
lillejul. Men militärer är som bekant inte särdeles normala någonstans förutom min släkting Fredrik som är en mycket fin man.

Idag cyklade jag iväg vid halv sex eftersom jag vaknat och led varje gång jag försökte svälja min saliv. Har hittills inte gjort så mycket nytta här. Har kikat på S när han gjort backup på några siter vilket jag inte förstod så mycket av, men S utbrister hela tiden "Fan va vi är säkra!". Jag undrar vad jag fyller för funktion i det hela, men S lyckas åtminstone med att få mig att känna mig delaktighet i vår säkerhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback