Finne

Det var någon som redan hade snott vilorummet. En liten röd lampa lyste utanför som en varning om att jag inte skulle öppna dörren. Undrar om folk brukar sexa där inne. Borde man avskräckas av det?

Nu har jag klämt finnar och pormaskar i ansiktet och på ryggen i en halvtimme, men jag vill fortfarande inte cykla hem. Jag är den första som kommer på morgonen och den sista som går hem. Ok, jag är inte först, men nästan, jag kommer tvåa och jag är inte sist heller, men nästan, jag är tvåa.

Jag vill bara sova, så meningslöst, så ska man cykla hit imorgon igen. Och det är egentligen inte själva cyklandet jag ogillar, det är meningslösheten med att åka hem och äta och se på tv och sova och sen åka tillbaka igen. Jag skulle kunna jobba mina timmar på två dygn och sedan vara ledig resten av veckan och hinna med någon annan meningslös aktivitet som ger lite mer stimulans. Som att blogga hejdlöst eller sy en balettkjol eller rita möbler som far kan bygga till mig.

Jag måste kanske börja läsa Blondinbellas blogg igen för att få inspiration, eller nej, det behövs inte. Det är bara något jag skriver.

Jag borde kanske byta jobb, jag har varit här alldeles för länge, snart ett helt år.

Lågkonjunktur är det också, då ska man hålla hårt i sitt jobb. Så jag håller hårt i mitt jobb, ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Julia

På min kurs går det nu sju personer (med mig). Varför det var så förklarade min lärare med att det var HÖGkonjunktur nu, och folk får jobb. Inte för att det var en dålig kurs.



Haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback