Sovmorgon!

V ställde klockan igår så att han inte ska få panik, vi ska ju inte till stan och träffa hans mamma vid tio.
Jag säger till V:"Jag ska ha sovmorgon jag!" och så fnissar jag litegrann.
Klockan 06.28 kommer jag ut från toaletten där jag suttit en halvtimme med miniräknaren och räknat på vad jag borde begära i ny lön och suckar så högt jag bara kan i hopp om att V ska vakna. Lägger mig bredvid honom och slår upp en bok i mörkret och testar min bokläsarlampa, men batteriet verkar vara döende i den.
Jag suckar några gånger till innan jag inser att det inte fungerar och så rumsterar jag ett tag och sätter mig i soffan med V's dator i knät och hörlurar på.

Det är sällan jag har sovmorgon. Nu för tiden har jag dock blivit mycket bättre. Förra helgen var jag upp tidigt både lördag och söndag, men lyckades tvinga mig själv att somna om. Det är ett gissel. Tycker att V borde ta till vara på de här mornarna innan vi flyttar för så fort vi har landat i nya lägenheten kommer han antagligen inte att se röken av mig på mornarna. Vi har nämligen bestämt att en arbetshörna ska inredas i vardagsrummet. Där kommer jag att sitta tills jag tröttnat därefter tänker jag rymma till syster och väcka henne på lördagarna.

Tiden går så sakta dessa mornar. Klockan åtta får man dock börja koka ägg och det brukar V vara tacksam för och vaknar i takt med att äggen börjar hoppa i kastrullen. Det är fint med sovmorgon, det är fint som snus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback