Update:

Andreas kom förbi igen och nu känns allting mycket bättre igen.

Jag har letat böcker på Adlibris som en liten hämd på V's tv-spelsinköp igår, men jag är alldeles för snål för att köpa fler böcker just nu. För övrigt har jag egentligen ingen lust att spendera en endaste spänn på något annat än saker till lägenheten. Jag sitter istället och letar extrajobb, men frågan är om jag orkar ha något mer jobb. Klart jag gör! Just nu har jag ju bara två, strax tre om man räknar United Sisters som ett, men det är ju helt ideellt. Jag skulle i praktiken kunna klara av ett till. Om vi säger såhär att jag söker extraknäck på Max. Jag går upp sju så jag är här till åtta, jobbar till fyra (för jag behöver ju egentligen inte jobba heltid här, det är ju något jag valt själv). Sen kan jag gå på nattpasset på Max vid fem-tiden, jag kanske inte ens behöver jobba till tre, kanske bara till tolv eller nåt. Det borde ju bli lite stålars. Sen drar jag hem och sover, så kan jag hålla på varje dag förutom när jag ska hänga med United Sisters. Så kan jag växla lite pengar då och då, nån helg och så. Det bästa med det här är att jag kommer att dra in en massa pengar, men inte hinna göra av med några pengar förutom när jag ska käka något, och då kommer det att bli mest burgare och yoghurt. Härligt! Sen kommer jag att sova min skönhetssömn däremellan.



foto:
azli jamil, flickr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback