Värdelös ledighet

Det är helt stört vad ledighet dödar min kreativitet. Jag har visserligen skrivit brev idag och kanske fått ur mig en del, men sen då. Jag tänker ju att jag ska vara ledig för att göra allt det där jag aldrig hinner annars, men jag gör ingenting istället. Hade ju tänkt att jag skulle dra en sväng på söder idag, men det blev det inte heller något med, lika bra är väl det för pengar har jag ju inga egentligen.

Just nu är största problemet vad jag ska laga för mat till min man när han kommer hem från jobbet. Hade ju tänkt att jag inte skulle bry mig om det idag utan ta hand om mig själv istället, men när han frågar innan han går till jobbet om jag har lagat något till honom när han kommer hem så blir jag ju fundersam. Jag blir liksom sur, men det där moler i mitt huvud och så känner att jag kan väl ta och laga något då. Han frågar ju inte för att jag är hans lilla slav, utan för att han tycker att det ska bli mysigt att komma hem till mig och käka med mig igen.

Igår blev jag erbjuden att jobba i Kista idag, men jag tackade nej, det ångrar jag nu. Då hade jag jobbat från 10 till 21 och sluppit bry mig om sån här skit som vad jag ska laga för mat. Ska alltid tacka ja när jag blir erbjuden jobba i fortsättningen. Nästa helg blir det Dalarna. Härligt med frisk luft, ska stjäla så mycket broccoli jag bara kan från mors frys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback